… филм за част от историята на най-голямата ни писателка – Фани Попова-Мутафова.
Фучеджиева, разбира се, не документира нито ограбването на Фани Мутафова от младия Антон Дончев (според свидетелството на друг концлагерист и забранен писател – Йордан Вълчев), нито затвора и последните години на най-голямата ни историческа романистка.
Вместо това – получила пари от Националния филмов център за обругаването на една и без това грабена и унизявана българска писателка.
Да, Фани Попова-Мутафова е написала есетата си, включени в книжката „Новата българка“, но никого не вкарала в затвор, в концлагер, нито депортирала. (Впрочем, в 50-страничната книжка има български национализъм, суфражизъм, но не и националсоциализъм. Същото – без суфражизма, разбира се, го има и във „Време разделно“, роман, който според Йордан Вълчев, е написан от Фани Мутафова, а не от Антон Дончев. Има версия, недоказана от литературната ни история досега, че романът „За свободата“, излязал под името Стефан Дичев, е също написан от Фани Мутафова. И Дончев, и Дичев са твърде млади за подобни епически дебюти, но ръкописите не са открити. А и в последвалия им писателски път не повтарят подобна класа.)
Разбира се, ограбването, унизяването, затворът ги няма в лентата на стар-летката.
Затова – не гледайте „Ваймар експерс“, чисто гьобелсовска история, маскирана като другата (правилната) страна на историята. Или пък гледайте го – с отвращение.
Но пак е по-добре пари за роман на Фани, отколкото пари за филм на Фучеджиева.
Кой пише тази статия? Оплел и заплел е процеса в писането и е докретал до шедьовър. Като онези, които нормалните хора тиражират през формАта : „Бисери“ и „кандидатстудентски бисери“…
Много е добре даже. И не я боли минджата!
Боклуци
Абе тая фучеджиева (да й го фучне некой отзад) май ще се окаже голямо говно